Pages

Saturday, December 25, 2010

Tuala Wanita

Tuala wanita?kenapa wanita je..lelaki pakai jugakkan..hahaha

Ok,entry kali nie bukan wanita je boleh baca..semua boleh baca kalau nak bawak bincang pun boleh..Apa aku nak citer pasal tuala wanita nie yea?

Untuk pengetahuan semua,tuala wanita merupakan salah satu faktor munculnya barah yang membunuh golongan wanita pada hari ini.Tuala wanita memberi impak negatif atau lebih aku 'detail'kan lagi penyakit yang menyerang wanita pada hari ini berpunca daripada modes.
'surat khabar lama'
'ini juga'
Pernah lihat tak kertas-kertas untuk dikitar semula kat tempat kitar semula.Kertas-kertas sebegini bukan diproses dengan segera tetapi dibiarkan dahulu di tempat loggokan kertas dan disitu jugalah tikus-tikus membiak.Selepas itu kertas tersebut akan dinyahkan dakwat-dakwatnya sebagai contoh kertas surat khabar.Bagaimana?

Dengan menggunakan 'clorine' ataupun cloroks yang digunakan sebagai peluntur baju.Bukan sekejap bahkan rendaman yang cukup lama untuk menghilangkan kesan dakwat tersebut.Cuba korang rendamkan tangan korang dalam peluntur baju.Tengok lama mana korang boleh tahan..Kawan aku pernah cuba,kononnya nak putihkan tangan die.Terlalu bijak sampai tak fikir dahulu ia amat merbahaya kepada kulit kita.akhirnya tangan dia rosak (macam mesinlah pulak rosak-rosak nie)maksud aku kulit dia.
Berbalik semula kepada kertas tadi.Selepas dilunturkan dakwatnya,kertas ini akan diproses untuk menghasilkan suatu produk baru diantaranya tuala wanita.Cuba bayangkan apa akan terjadi apabila digunakan..Jangan bayang lebih-lebih sudah..
'Fibroid kot'
Itulah yang aku kata ia mendatangkan kepada kita penyakit-penyakit kronik yang saban hari membunuh golongan wanita.Kanser Ovari,Rahim,Cerviks,Fibroid juga termasuklah barah payudara berpunca daripada tuala tadi.Ohh,lupa aku nak beritahu, segelintir Doktor Sakit Puan yang merawat pesakit seperti ini tidak menyedari mereka juga menghidapi penyakit ini.Tidakkah mereka sedari bahawa mereka juga adalah  golongan wanita.
'Kanser pangkal rahim'
Mengikut statistik yang dikeluarkan,setiap wanita secara amnya menggunakan 15,000 tuala wanita sepanjang hidupnya.Secara logiknya setiap wanita terdedah kepada penyakit kronik sebanyak 15,000 kali.Dan adakah korang semua sanggup pajak gadaikan nyawa korang atau orang disekeliling korang kepada penyakit ini.
'Mereka terancam'
Satu lagi,ada juga tuala wanita diperbuat daripada habuk kayu yang diproses dengan bahan kimia sehingga menjadi putih.Patutlah orang sekarang banyak penyakit..Orang dulu mana ada penyakit macam nie sebab mereka tak pakai 'pampers' macam orang moden.Mereka pakai tuala atau lampin sahaja.

Tunggu entry aku akan datang untuk mengetahui tuala wanita yang 'kau' punya.Tidak memberikan kesan buruk malah membaikpulihkan organ kita..lelaki pun boleh menggunakannya.

2 comments:

sufi said...[Reply to comment]

Lelaki pakai jugak ke?hehehe

Kirim kat aku skit...

aku said...[Reply to comment]

cik,sabar dulu..kalau nak bagi aku kirim kena bagi ampau skit..buat duit poket,sekolah dah nak buka..aku tak ada duit nak bayar yuran nie

p/s:ko nak suruh aku tulis entry 'lelaki dan tuala wanita' ke??

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...