Pages

Thursday, March 22, 2012

Cerita Adik

Hari-hari aku angkat kipas.Malam masuk bilik aku,siang menerobos ke dapur.'Time' adik aku balik asrama,aku jugak yang angkat kipas walaupun dia satu bilik dengan aku..kurang asam betul dia ingat aku tukang angkat kipas.

 
'kipas berjasa'

Malam cuti tuu..aku wase malas doh nak ngakat kipas.'Che Nat,ambik kipas wak masuk dalam bilik',aku berlagak jadi pengarah.'Aku nak angkat separuh jalan je',Che Nat menjawab..cilake..'Wei mana ada ke kerja buat separuh-separuh,orang berak pun ,tak berak separuhlah'.

Nanti 'time' hantar ko pergi asrama..aku suruh ayah letak kau kat tengah jalan.Separuh-separuh jelah..minyak kereta pun jimat..separuh-separuh.Ceh buat separuh-separuh konon.

Abang aku tak suka kalau seseorang tuu buat kerja separuh jalan.Kerja tak siap..Kalau kita buat kerja tuu masti ada tekad yang kita akan siapkannya.

~Terima Kasih Semua yang nak bagi hadiah kat aku..Aku Tunggu..haha94~



 

2 comments:

sufi said...[Reply to comment]

Woit!

Ni ke pelajar 8A? hahaha...
Nak hadiah ape? request je la ;)

aku said...[Reply to comment]

mende mung..

aku nak ipad se..haha..h/p sebutir..kete ferary 4 butir..baju faeizin sepasang..se agi
AKU NAK MUNG!!!

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...