Pages

Friday, March 23, 2012

Nak Mampus Budak Nie

Aku tunggu ayah aku datang kat 'psm' bawak aku balik.Macam biasa aku tunggu kat tempat 'parking' motor.Tempat 'parking' tuu agak luas tapi motor-motor yang ada kat situ bersepah-sepah.Semua tak pandai nak susun.Pak cik jaga ada tapi duduk je kat dalam pondok..main 'game'..kurang didikan betulla.Sepatutnya dialah yang marah-marahkan budak-budak yang tak pandai susun motor..ciss

Tetiba muncullah sorang mat motor nak keluarkan motornya..mana tak susahnya,dah tak nampak laluan nak lalu.Tanpa disengajakan mat motor tadi tertumbangkan sebuah motor.Bang..bersepai nombor plat motor bahagian belakang.Apa lagi empunya motor tuu terus bangun dari tempat dia duduk tak jauh dari situ.'Nak mampus budak nie',ujarnya sambil pegang topi keledar.

Agak-agak memang mampus arrg budak tuu kena hentak dek topi keledar..bersepai kot.Kalau tengok lagak diorang memang nak gaduh.

Tanpa disangka-sangka datanglah sorang 'heroin' selamatkan keadaan lagak macam 'catwoman'..miow-miow sambil memegang sebatang penyapu lalu menjerit.'Korang berdua nie nak makan penyapu aku ke..'lantang mak cik penyapu sampah tuu berucap.

 
Dengan lagak berani mati,mak cik tu pun menembak mamat topi keledar tuu dengan air liurnya..'Hei awang topi keledar,jangan lu pikir dia sorang je yang salah..kau tuu yang tak makan saman.Letak motor ngata rawe..memang patut arrg kena langgar.Patut arrg Hafiz Af buat lagu Awan Nano..untuk kau rupanya..'

Mamat topi keledar tak terkata-kata 'speechless' sambil mengangkat motornya.'Awang-awang'..Tuu nasib baik ada orang tua,kalau tak tahulah den.

~Aku nak tanya jugak mamat topi keledar tuu..'Kenapa kau tak tibai je orang tua tuu sekali?'..Aku agak ko jawab macam nie kot..'Sebab aku masih ada sifat hormat pada orang tua..'
Aku agak je berlandaskan apa yang aku lihat..woha ~

2 comments:

sufi said...[Reply to comment]

"Aku nak tanya kau ni,"

"Kau duduk tengok je mamat2 tu nak bergaduh?"

"Satu lagi...Aku rasa mamat tu tak tibai makcik tu sebab nampak awek cun.hahahaha!"

aku said...[Reply to comment]

Aku bukan duk saje..aku dah cakap'wei,apasal gaduh-gaduh nie..kalau nak gaduh ajak aku sekali'..tapi dalam hati je lahh..kalau aku masuk sekali dua-dua ekor mamat tu pecah kepala..

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...