Pages

Monday, March 26, 2012

Result SPM


Camne 'result'..bla bla bla..Alhamdulillah.Bukan aku punya pun..Allah yang beri..aku nie kosong je.Iye..bukan aku punya..buktinya..ha biar aku cerita.

Aku sekarang sedang ambik lesen kereta,motor,boat,kapal terbang dan lesen mengorat..

Masa aku tengah belajar tadi,cikgu aku pun tanya..result camne..aku pon jawablah..bla bla bla..tapi ada 'part' ah aku tanya 'Abang ...belajar kat mana dulu'..'kat sekolah',dia jawab.Sebenarnya maksud aku 'kat mana tu lain'..bukan kat sekolah.Aku rasalah dia perasan je soalan aku.Pastu senyap..aku rasa serba salah..lantaklah..aku terus bawak 'kapal terbang' tu..

 
'spm ke psm..sijil pelajaran memandu'

Aku ingat berhenti cam tu je..tapi dia sambung..
'Abang belajar sampai sekolah je..pastu tak sambung-sambung.Result tak cukup makan..kalau diikutkan kat sekolah..abang 'fight' dulu dah..bila keluar 'result',abang pun tak sangka jadi macam tuu..'

'Rezaki Allah luas kan Abang ***,ada di mana-mana..'ujar aku..dia mengiakan ..budak keluar U pun ramai tak bekerja(cerewet nak kerja)..

Aku..aku tak 'fight' sangat pun dulu..bila keluar 'result',aku pun tak sangka jadi macam tuu..Alhamdulillah..tu la aku cakap,bukan sebab bla bla bla kita berjaya,semuanya adalah kehendak dan iradat Allah..firman Allah s.w.t 'dan apabila kamu telah berazam(berusaha)..maka berawakkallah kepada Allah'.


~Aku bukan ustazah..aku orang yang selalu dimarahi ustazah..ustazah zu*****..kalau aku silap,aku memohon tunjuk ajar korang yang lebih 'arif~



0 comments:

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...