Pages

Friday, November 26, 2010

Siapa Yang Kena

Dalam ayat suci Al-Quran,Allah berfirman yang mana mafhumnya "fitnah itu lebih teruk daripada membunuh".Bermulalah al-kisah tentang fitnah.

Siapa yang kena?

Akulah,mangsa kepada seorang pemangsa.

Suatu hari pada tahun 2010.Budak satu dorm ngan aku,satu form ngan aku,satu Malaysia ada jugak..hehehe..datang kat aku.

"wei,mung kasi tahu ke kat MPP(pengawas)pasal handphone aku hah!Kau tahu tak "handphone" aku tu dah kena rampas",tuduh die dengan muka bebal.

"Apa citer nie?Tetiba je naik angin pastu tuduh aku pulak.Aku tak kasi tahulah dan asal kau tahu,aku tak pernah kenakan orang.Kalau dah kena rampas tu pasrah je lah.Ko bawak barang terlarang.berani bawak berani tanggunglah "bro"".Aku jawab dengan nada kasar skit.Dalam hati aku dah menyumpah dah.

Budak tu terdiam 'maybe' terkejut sebab dia fikir aku tak menjawab dan terus berlalu pergi.

                                    'kalau aku son-goku dah lama aku buat cam nie '

Aku hairan macam mana boleh kena kat aku padahal dia sendiri tahu akulah yang banyak buat hal kat sekolah.Ingat dia je yang bawa benda terlarang.Dalam "locker"aku"berketul-ketul mercun yang aku "import" dari rumah.Kalau aku kasi tahu  MPP pasal "bende'dia tu,alamatnya aku sendiri pun terbabas masuk keluar bilik disiplin sebab sudah pasti warden buat "spotcheck".Bagi aku biar pecah di perut jangan pecah dimulut.

Tuduhan yang kena kat aku tu aku biarkan.Aku tak dendam,akutak simpan dalam hati pun.Biarkan,biarkan dan biarkan.Satu hari nanti biar di datang kat aku terkulat-kulat nak minta maaf.

"The lesson of the story" yang aku nak selitkan disini ialah sebagai seorang yang berakal waras,masih ada  akal yang tak longgar "screw"lagi,jangan buat fitnah sebelum siasat sendiri.

0 comments:

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...