Pages

Tuesday, November 23, 2010

Aku Budak Ponteng


"Asal ada ceramah je,kau hilang.Time ada program je kau lesap.Wei!..kau ke mana hah".Dengan lagak muka seposen,aku jawab"Aku ada je kat situ,kau yang tak nampak.Kenapa?Ada orang cari aku ke?Siapalah aku,hanya rakyat jelata kat sekolah nie..tapi,kalau ada orang cari aku..nie mesti masalah disiplin.

Kalau ada ceramah,memang aku ghaib.Kadang-kadang aku duk dalam kelas,baca novel,berguling-guling atas meja..Kadang-kadang dalam dorm,tido..woha!Sometime,budak-budak tak jumpa cari aku..ha3.Sedar-sedar aku ada kat atas menara tangki air kat belakang sekolah.Bukan apa,mencari ketenangan.

Dulu masa sekolah rendah,time hari guru mesti aku tak datang sekolah.Budak-budak laen pergi sambut hari guru,aku pulak pergi mandi sungai dengan member-member yang satu kepala dengan aku.Orang cakap,suatu hari nanti kita akan merindui zaman-zaman persekolahan.Oleh itu,biarlah aku mencipta sejarah hidup aku sendiri kat sekolah..woha

Naik je sekolah menengah,aku dah tak boleh nak ponteng sekolah.Duduk asrama yang penuh dengan "rule"yang kadang-kala tak masuk akal langsung.Ponteng program sekolah pun jadilah..whoa.Tapi kelas sama sekali aku tak ponteng beb,cuma kalau ada emergency kes yang buat aku terdesak untuk ponteng..huahuahua

0 comments:

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...