Pages

Thursday, January 5, 2012

Language

Apasalla aku pagi-pagi lagi ayah aku dah speaking ngan aku..'how are you today?'...'i'm fine dad'

'ohh,you forgot to say Alhamdulillah'..can you help your father's business today..

'yeah..it's my job to help my father,mother and others who need help..'(aku bkan superman)

aku speaking pun broken english doo..lantaklah since my dad said you must brave to start with a mistake..it's okay..

'jadilah orang yang berilmu'

Biasanya ayah aku yang start dulu,lau nak tunggu aku start entah bila laa.Kalaulah ada subject komunikasi kat sekolah mesti aku fail..lau orang tak mulakan perbualan dengan aku,aku nie..aish..pendiam agaknya...he..pemalu..hahaha

Teruskanlah..insyaAllah nanti okaylah tuu.Bagus perh tahu bahasa orang asing.Kalau nak dakwah diorang pun boleh dan satu lagi ayah aku ada cakap Nabi pernah bersabda bahawa..'barangsiapa yang mengetahui bahasa sesuatu kaum,dia tidak akan dapat diperdaya oleh kaum tersebut.'

Jangan korang pulak yang perdayakan mereka.. 

Okay..it's late already.wassalam

0 comments:

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...