Pages

Thursday, March 17, 2011

Jom Merokok !

Macam-macam kempen 'Tak Nak Merokok' dijalankan..tapi 'tak nak' berkesan pun kempen tuu.Makin banyak orang hisap rokok adalah..Hari nie aku nak berkempen pulak 'Nak Tak Merokok'..

'jangan hisap rokok..jangan'

Sebenarnya kempen 'nak tak merokok' dah lama dijalankan di sekolah.Penganjurnya adalah cikgu-cikgu yang aku hormati..Kitaorang hormati cikgu tapi mengapa cikgu tak menghormati kami..cikgu buat larangan atas pelajar akan dikenakan tindakan jika terbukti menghisap rokok tapi cikgu sendiri yang hisap rokok..Kami dah buktikan..Tak tahan ke..lau nak sedut asap rokok tuu buatlah diluar sekolah..

Sekolah
Hari Sabtu tika ku kebosanan tahap gaban..walaupun hari nie hari cuti tapi sekolah tetap dibuka kerana kejohanan sukan dijalankan.Aku dan michek jalan-jalan belakang bangunan sekolah..tengok-tengok manalah tahu jumpa bidadara ke kat belakang sana..tetiba michek dengan muka berbintiknya sekat perjalanan aku..

'cikgu beb..blah ahh'

'Apasal,biarlah die kat situ'

'Bongok ahh  mung nie..cikgu tengah isap rokok tuu..dokkan mung nak wak muka selamba je lalu depan die..'

Biar betul..aku melihat dibalik tiang..asap keluar berkepul-kepul..memang sah..cikgu aku pulak tuu.

Geleng-geleng..
Mulut aku rasa ringan jea nak keluarkan peribahasa 'cikgu kencing berdiri,murid kencing berlari'..budak-budak lebih 'advance' daripada cikgu..merokok belakang bangunan??? Kan udah ketahuan..tengok budak-budak..mana ada belakang bangunan.Atas syilinglah cikgu..atas bangunan..

Tak pasal-pasal program kat dewan aku ponteng..aku takut jumpa ngan cikgu tuu..bukan takut atas apa aku lihat..tapi takut aku  akan kutuk-kutuk cikgu.Aku masih 'respect' korang semua walaupun korang tak 'respect' kami..

Apa yang terjadi tahun lepas..
Budak Form 5 digantung sekolah gara-gara kes merokok..dahlah masa tuu sebulan lagi diorang nak exam..bukankah rokok menenangkan..stress + tension ..bukan aku kata tapi cikgu yang buktikan..

So,kepada cikgu-cikgu yang dah tak tahan tunggu saat isap rokok tuu..sabarlah sikit..panjatlah syiling join kitaorang..jangan buat kat belakang bangunan tapi atas bangunan untuk menjamin 'kerespectan' kami kepada kalian..wakakaka

~jangan cari penyakit dengan menghisap rokok ~
'hisaplah rokok untuk mencari penyakit..ehh,apa aku cakap nie..'

0 comments:

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...