Pages

Thursday, March 17, 2011

Babi Laut

Wahh!chalet tepi pantai..sekolah mana nie 'class' benorr..sekolah yang menyaksikan kekalahan pertandingan nasyid sekolah aku tahun lepas..padan muka ko..wakakaka

Pagi..
Suasana sepi..hanya kedengaran suara daripada kotak television..mana bebudak lain???
'Diorang tunggu bas kat depan sana..yang selebihnya tidolah apa lagi,'sahut sorang teman..
Ohh,nak pergi sokong kumpulan bola jaring sekolah kat padang yang agak jauh dari lokasi penginapan.

'no 'u' turn for baabi'

Suasana kembali tenang..
Kabus pagi masih menyelubungi persekitaran..
'Arrgh!'..aku mendengar jeritan demi jeritan yang bersahutan..bukan sorang tapi ramai..dan bukan ayam yang berkokok di pagi hari..jeritan tersebut diikuti dengan bunyi larian beramai-ramai menuju ke arah chalet..

Aku termanggu seketika..nak kata larian amal..aish,tak de..

Jeritan tersebut semakin hampir..kaki aku terketar-ketar..apa nie..

Arrg!!baaabi.....baabi..

Aku bukak pintu..sekor demi sekor melompat masuk dalam rumah..tanpa sempat melangkah anak tangga..bukan babi yang melompat tapi kawan-kawan aku..

'Babi..babi..',ucap sorang teman..

Cerita teman..dengan termengah-mengah..

Kitaorang tunggu bas tadi sambil main-main bola..dalam gelak ketawa tetiba kitaorang dengar bunyi bas datang..apalagi kitaorang bangun dan berjalan dengan bergayanya kearah bunyi tuu(kononnya bas tuu kitaorang punya) walaupun bayang bas masih tak nampak..tapi bunyi mengiakannya..

Tetiba..bukan bas yang muncul tapi babi  gemok dengan jayanya berlari menuju kearah kitaorang..macam pertandingan larian amal tuu..siap dengan bunyi lagi kononnya dialah juara..bodoh giler babi tuu..dengan muncungnya juga 'siongnya' yang menyilau di bawah pancaran bayu pagi..babi tuu berlari kearah kitaorang..

Apalagi menjeritlah sorang-sorang..macam histeria..ada yang melompat kerusi,yang bawak bola dengan bolanya..berlari semua masuk dalam pagar chalet perempuan yang berpagarkan zink merah..rupa-rupanya ada yang tertinggal..

'aku sorang lagi..aku sorang lagi..'nasib baik suara die macam mikrofon..

Tulah sampai kat chalet nie..kitaorang melompat macam babi tuu..

cerita tamat..
'anak baranak babi laut..huahuahua'
'mana babi tuu???'

Budak lelaki kata babi tuu dah buat pusingan 'U' sebelum siongnya menyentuh pagar..ketawa kitaorang berderai.Aku terfikir macamane babi kat sini pandai 'U' turn yea..

''Dasar babi laut''.......

0 comments:

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...