Pages

Thursday, February 3, 2011

Antara Amanah dan Tanggungjawab

'suzuran'

Cam kelakarlah pulak..sebelum balik cuti raya cina aku tengok drama atas dorm..kalau nak masuk paper pun boleh.Seorang pengawas dipukul dek kerana skemanya yang keterlaluan.Aku penonton..dia pemukul dan budak tuu pulak,pengawaslah beb..orang yang dipukul..

Sekali libas memang kena atas muka..nasib baek bukan parang yang dilibasnya just kain tuala..hahaha.Apa lagi bertumbuklah dua orang tuu.Nak buat macam mana dua-dua ada ilmu taekwondo tapi salah guna je..Tak puas guna tangan kaki pulak yang terangkat..mujur tak lama sangat diorang beradu tenaga..Ada budak lain yang lerai.

Aku meletakkan kepala aku di atas bantal dengan berpakaian sekolah..jam menunjukkan angka sembilan pagi..ponteng kejap sebab kat sekolah tak ada apa-apa pun.Ada majlis sikit..hajat nak tidur,tapi diganggu dek perlawanan  yang tidak diiktiraf tadi.Aku terfikir kalaulah aku seorang pengawas mana aku nak pilih..teman atau tugas..antara amanah dan tanggungjawab merupakan satu beban yang berat untuk dipikul..bukan niat hati nak skema mahupun straight sangat akan peraturan sekolah tapi ia satu arahan dari guru.

Tahun nie aku tak buat banyak kesalahan kat sekolah.kononnya nak jadi baiklah tuu.Bukan jugak tapi aku banyak berfikir apa aku buat selama nie.kalau dulu...


Akulah yang banyak tak puas hati dengan pengawas..nak dijadikan cerita hari tuu dahlah panas terik..Dalam keadaan panas macam tuu datang pulak sorang pengawas nie tetiba jea menjerit minta berundur sikit dari pintu pagar..suka hati akulah..makin dia marah makin aku melangkah melepasi pintu pagar..buat actionlah sikit.Habis jea baca doa terus aku bergegas mendapatkan bas..budak tuu langsung aku tak heran..dia bagaikan seorang pengawas yang tidak ada  kekuasaan langsung.

Tapi tuu dulu,sekarang aku tak mainlah cam tuu..kesian kat budak-budak.Dia ada tanggungjawab tersendiri..Ok,aku cau dulu..nie pun aku tak tahu apa aku tulis..layan lagu Maher Zain versi melayu japp..

2 comments:

Anonymous said...[Reply to comment]

mg bajet mg genji eh........... meh lwn aku kt kelas......

aku said...[Reply to comment]

mung ahh bajet..nak lawan aku..letak nama anonymous..blurr mung sket dari aku..

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...