Pages

Thursday, February 3, 2011

Hai Semua

Tengok blog aku nie macam nazak je..tunggu van jenazah je tak sampai-sampai.Aku sibuk,betul-betul sibuk..nanti bukak sekolah Ahad nie terus exam tapi sekilas pandang blog aku nie macam kesian pulak.Ada sesiapa ke nak tolong aku update mahupun upgrade kan blog aku nie..jadi cam double trouble yang dah nak gulung tikar aku tengok.

Ok..aku perasan banyak betul huru-hara kat dunia nie.Dari mana datangnya semua nie..tak ke dari manusia jugak.Ini membuktikan firman Allah s.w.t. akan kerosakan yang dilakukan oleh tangan-tangan mereka ini..yang berkuasa dengan kekuasaannya..menindas rakyat jelata,yang terpelajar dengan cara terpelajarnya.Agaknya dah terlebih ilmu kot tak tahu nak letak kat mana..mana nak diamalnya cuma nak masuk dewan periksa kan.aku tak kata kat sape pun.Pi mai pi mai kena kat batang hidung sendiri jugak.Ke guane?
'aku nampak dan aku tengok'

Krisis kat mesir nie bila nak habis..Rakyat dunia dah nampak macam mana degilnya seorang pemimpin nak ikut kata rakyat sedangkan yang dipimpinnya rakyat jugak..tak ke mana kita semua nie.nanti masuk kubur jugak.Macam mana orang kita kat mesir sana..alhamdulillah sihat-sihat semua.Abang aku kat sana cakap makanan kat rumah dia bukan sedikit bertambah banyak adalah..nak buat macam mana duduk kat hulu mesir kot dia nie..Aman dengan suasana sawah padinya.Hahaha aku gurau jea..Aman bersama unta-untanya.
'30 tahun mesir diperintah olehnya'

Hosni Mubarak nama yang dikutuk-kutuk bukan yang dijulang.Pemerintahannya yang lama dan disebalik itu ada kepentingan yang tersendiri ingin dilaksanakannya.Memang patut rusuhan berlaku kalau nak tunggu pilihanraya memang dia menang.Penipuan yang jelas dan nyata..Yang dijel bukan semua yang jahat tetapi ada juga alim ulama'..

Entah-entah soalan karangan bahasa melayu nanti ada terselit nama Hosni Mubarak.'Blog mengajar aku untuk menjawab exam'..Soalan Chemist pulak,'sila nyatakan alat alat yang digunakan untuk membuat satu mol nuclear atom'..woha

0 comments:

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...