Pages

Tuesday, April 10, 2012

Bas..korang patut naik untuk cari pengalaman..

Nie citer aku masa aku form 4 dulu ah..zaman aku naik bas turun bas pergi sekolah..

Suasana persekitaran masih menunjukkan suasana tahun baru.Maka bermulalah episod persekolahanku setelah cuti panjang berakhir.'Sekolah lagi,'getus hatiku.

'lebih kurang laa..kah kah kah'

Seperti biasa,pagi-pagi lagi aku kena tunggu bas dekat pondok tepi jambatan.Dan seperti biasa,bas sekolah sesak dengan budak-budak yang aku tengok dah macam ikan sardin dalam tin.Tempat aku hari nie luar biasa sikit,terpaksa berdiri kat atas tangga sebelah pintu..cuak jugak aku bimbang jatuh tergolek lalu digilis bas.

Sepanjang aku naik bas dua tiga tahun nie..macam-macam citer yang aku dapat dalam bas..cerita yang pihak sekolah nak tapi tak dapat-dapat..contohnya cerita tentang pelajar mengandung..Bila budak tuu dapat tangkap dan tidak dihebohkan namanya..kitaorang dah agak..sebab budak tuu budak bas jugak..hahaha

Kerana pernah suatu ketika dahulu..aku dengar dalam bas..budak tuu agaknya ucap 'sedap tapi sakit'..giler..ayat nie lah buat pemikiran aku tercemar masa tuu..cilaka..nak buat macam mana..sedangkan badan boleh terlanjur apatah lagi mulutnya..

Naik bas ada pro dan contra nya..pandai-pandailah bawak diri..sebelum naik bas tuu aku sarankan baca doa mintak dipeliharakan iman..walaupun begitu,aku tak nafikan tiap kali aku nak naik bas aku lupa nak baca doa..woha

Biasanya lebih kurang pukul 7.05 minit aku naik..sampai kat sekolah pukul 7.35 pagi.Kalau bas tuu ada enjin turbo sekali pun..sama jugak.Sebab sekolah aku kat tengah bandar..sadisss

~There are no speed limits on the road to excellence.~

2 comments:

sufi said...[Reply to comment]

bot kecil ni memang dah tercemar! huhuhu

aku said...[Reply to comment]

bot aku dah besar dooo..

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...