Pages

Saturday, June 8, 2013

Aku Terpaksa

Kepala naik pening,tak taw kenapa..tidur tak tentu kot..terasa bahagian muka berat,mata pedih-pedih..xpe laa,skit jah..[senyum]

         Tadi ‘iron’ baju sambil baca mathurat..[perasan bagus],ada sorang kawan datang..terasa nak tanya ‘something’..

'all is well,with Allah's will'


‘Kenapa ambil borang naQibah dulu yea?’,saje-saje bertanya..memandangkan dia seorang naQibah yang agak ‘top meletup’ jugak.

‘Kau nak jawapan ‘kentut’ ke jawapan jujur?’,ujar si dia.

‘Takkan aku nak jawapan ‘kentut’ kot..’

‘Entah la,mula-mula rasa terpaksa,orang minta ambil..kalau ikutkan aku tak nak.Rasa bersalah jugak,buat kerja secara terpaksa..bukan secara rela hati’,dari gaya dia cakap seperti ada perasaan kesal di hati.

‘Aku nampak okey jea kau urus usrah..mantap kot’,aku mencelah.

‘Mula-mula aku terpaksa,sekarang aku dah rela..’paksa rela’,dia tersengih.

Aku pun tersenyum..

~Kadang-kadang benda baik perlukan paksaan,
Akan datang pasti datang kerelaan~


0 comments:

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...