Pages

Saturday, November 24, 2012

Seludup

Haha..seludup,dulu aku seludup barang..melepasi sempadan..sempadan nie tak de balai imegresen laa..seludup buku keluar pustaka..pustaka lagi..adoii

Bila aku 'start' buat kerja haram nie nya..haram la sangat..ehh,haram ke?..entah

Ohh,'time' aku form 3 tak silap..ada sebabnya..suka-suka?..apa baran suka-suka seludup buku..seludup orang tak pe la jugak..sebabnya bila kita pinjam buku,temopoh masa yang die kasi tuu tak lepas tuk aku baca buku.Tahu laa,aku nie baca lambat..

~kena banyak baca tau..bukan banyak baca blog..haha~

Sebab tu aku seludup..hehe.Kurang asam jawa jugak budak nie..pastu aku pindah sekolah.Aku yang perasan baca lambat nie baru tersedar..buku tuu aku tak seludup masuk balik..adoooi,nie daa masuk bab mencuri nie..aku hantar balikk..masuk sekolah lama..terhendap-hendap masuk pustaka dan letak atas rak dengan jayanya..maaf semua.

Kat sekolah baru,aku seludup lagi..bersebab jugak,entah la korang terima ke takk..sebabnya kad pustaka aku hilang..mentang-mentang laa ada muka aku terpampang 'cute' mi-ut' kat situ..ada pulak yang panjangkan tangan diaa..ciss,benda nie aku agak je laa..tak de bukti pun ada yang mencuri..

Tapi yang aku tak puas hati kad aku hilang saat kad aku tersimpan di rak peminjam..kat pustaka tuu la..sepatutnya ada laa yang bertanggungjawab nak jaga..adoii sekali lagi.

Sekarang aku tak buat daa..ada sebabnya..ada-ada jea la..sebabnya aku daa tak pinjam buku..haha..setakat nie laa.Pemalas punya budak..nanti ada masa aku ziarah laa pustaka.'library wait for me'..

~korang semua,camane nak jadi penulis??..kena la banyak baca buku..jangan ikut aku..merapu jea pandai..hehe~

0 comments:

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...