Pages

Friday, April 29, 2011

Jadilah Seperti Helang

'Aku Ingin Seperti Helang'

Jadilah seperti helang yang gah melawan angin..terbang keseorangan dengan misi dan visi yang tersendiri..menongkah ribut taufan demi mencapai satu impian..'Menuju ke Puncak'..

Apa cita-cita korang semua?,ujar seorang guru.

Aku menggelabah mencari jawapan..apa tidaknya..aku sendiri pun tak pasti nak jadi apa.

'Ha!awak kat hujung sana..boleh bagi cikgu jawapan,'cikgu menghalakan jari telunjuknya kearah aku.

'Aduh...apasal aku yang kena..asyik-asyik aku yang terkena soalan macam nie..,'hatiku bebicara seraya berdiri dengan muka 'blurr'.

'Ciita-cita saya nak jadi cikgu..eea..bukan-bukan..doktor.....zzzzzzzzzzz..tapi..emmm..tu jea..,'apa punya soalan aku jawab..aku duduk sambil mengetuk-ngetuk kepala..terasa macam air masuk kepala..

 
 'Hebatnya Ciptaan Ilahi'

Jadilah seperti helang yang ada cita-cita yang tinggi..Apabila si helang sampai ke puncak,ia terus mencari mangsanya..Setelah itu,helang menerkam dan membawa ia terbang.Jadilah sepertai helang yang punya visi dan misi yang hebat.

Bukan seperti diriku..(tunduk memandang lantai)
 
~Ya Rabbi,jadikanlah aku dikalangan orang beriman Ya Allah.Jadikanlah ia cita-citaku yang tetinggiku Ya Allah..bukan mengejar profesion di atas dunia semata-mata..Amien~

..Doakan Aku Duhai Teman..

3 comments:

SueZ said...[Reply to comment]

Ya allah..dasyat katil korang...besh kan..kadang2 wat aktiviti camni...

salam kenal dari
http://suezdairy.blogspot.com/

aku said...[Reply to comment]

hari nie baru bermula cuti sekolah..I agree with your comment..anyway,nice your blog..keep blogging

Anonymous said...[Reply to comment]

mengapa tidak:)

Haii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...